mandag den 6. februar 2012

Første skoledag, sidste semester

Jeg prøver endnu et semester uden computer. Det har faktisk fungeret fint :) gammeldags skole for the win!
Hurra, i dag er det min første skoledag i mit sidste semester før specialet! I dag står der Oversættelse engelsk-dansk/dansk-engelsk på skemaet og i morgen gælder det Writing in a foreign language og Paul Auster's private I's/eyes. (Ja, og så er der altså ikke mere. Resten af ugen står på læsning og arbejde. Same as always. Syv timers undervisning.)

Det er dejligt med spændende fag (håber vi!), og det er dejligt, at mit studie er ved at være slut. Men bestemt også utroligt skræmmende. Nu kommer der snart voksenting, som specialeskrivning, jobsøgning og... jobcenter? I hope not. Jeg satser selvfølgelig på at få job med det samme. Som den naive pige, jeg er...

I dag har jeg tænkt mig at komme til tiden og være i det rigtige lokale. Det er ellers ikke noget, der plejer at gå så godt. Faktisk plejer en af de nedenstående ting at ske:
  1. Jeg er i god tid og tjekker skemaet på KU's skemasystem SIS flere uger før undervisningen starter. Jeg skriver tidspunkter og lokalenumre ned i min kalender. Første skoledag dukker jeg op i god tid i lokalet. Ingen andre mennesker er dukket op. Jeg venter 5-10 minutter. Da der stadig ikke er dukket nogen op, prøver jeg at finde en computer på universitetet. SIS virker på mystisk vis i dag ikke på universitetets computere. Jeg ringer til min far (KU-ansat) og får ham til at tjekke SIS for mig. Lokalenummeret er blevet ændret til et nyt. Jeg finder det og kommer et kvarter for sent.
  2. Klog af erfaring beslutter jeg mig for at tjekke SIS i dagene op til undervisningsstart. Jeg er tydeligvis ikke den eneste, så jeg ender med at sidde hele morgenen til første undervisning og stirre på et SIS, der ikke loader mit skema. Jeg tager ud på universitetet for at få fat i nogle, der ved det. Administrationen åbner efter min undervisning begynder. Universitetets computere kan på mystisk vis heller ikke i dag komme på SIS. Jeg ringer til min far, får ham til at tjekke SIS (som underligt nok altid virker for ham?!), finder lokalet og kommer et kvarter for sent.
  3. Klog af endnu mere erfaring har jeg fundet frem til en semesterplan, hvorpå der står et lokalenummer. Jeg bruger det meste af morgenen på at løbe rundt for at finde lokalet, som i følge forvirrede, hjælpsomme studerende (administrationen åbner stadig først sent) ikke findes. Jeg ringer til min far. Han finder et andet lokalenummer til mig. Det på semesterplanen var underviserens kontor. Jeg finder lokalet og kommer et kvarter for sent.
Men i dag! I dag kan jeg komme på SIS! Og jeg har skrevet lokalenummeret ned i min kalender, netop nu, og det kan forhåbentligt ikke blive ændret inden undervisningen i dag kl. 14.

Så i dag vil jeg komme til tiden i det rigtige lokale.

Ps. Hvor i alverden ligger bygning 26?

Ingen kommentarer: