torsdag den 16. februar 2012

Farvel MacBook, goddag Lenovo Thinkpad

Ovenstående computer kommer snart hjem til mig - og jeg glæder mig! Det var svært at vælge Mac fra, men man får jo altså mere for pengene med den her. Og jeg svømmer jo ikke ligefrem i penge, nu hvor jeg har besluttet mig for at stoppe med SU-lån. Computeren er godt nok købt for januar og februars lån, men fra april af stopper jeg. Jeg får ikke så meget i løn lige nu, fordi jeg ikke arbejdede i hele juleferien (skrev opgave!) og heller ikke så meget i januar, hvor jeg læste til fonetik og ikke mindst var i Hong Kong. Det var det hele værd, men det krævede så lige, at jeg har SU-lån nu. Men det stopper igen, og så er jeg altså god! Det var en hård beslutning. Nå.

Men jeg satser også stærkt på at spare masser af penge, nu hvor vores økonomi er sat i system med budgetkonto og madkonto. Jeg er nemlig lige præcis så voksen, at jeg kun kan finde ud af at administrere penge, hvis der er helt klare planer med dem. Og det er der så nu - så vi kan få ordentlig mad hele måneden!

Vores budget til mad hedder lige nu 2400 kr. i alt. Vi køber cirka ind for 4-500 kr. om ugen indtil videre (godt hjulpet på vej af planlægning og madplan), så jeg tror det holder, selvom jeg var skeptisk i starten. Hvor mange penge bruger du på mad?

Ingen kommentarer: