fredag den 9. september 2011

Ny café på Blågårdsgade

Arabica har et rigtig fint udvalg af cheesecakes. Kæmpestore stykker - vi delte et og kunne ikke spise det hele! (Ok, under lidt pres kunne jeg godt alligevel. Man lader jo ikke cheesecake ligge, vel?)
 Forleden dag prøvede jeg den nye café på Blågårdsgade. Den hedder Arabica og har samme ejer som Raw Tribe, der ligger et par numre væk på samme gade. Det er for øvrigt et virkelig en godt raw-sted, hvis man er til den slags. Faktisk også hvis man ikke er, fordi det er så lækkert og opfindsomt.

Arabica skulle være inspireret af Berlin, hvilket man jo nok kan sige om det meste nye, der dukker op på Nørrebro. Men jeg synes faktisk det er mere københavnsk end berlinsk. Jeg skulle selvfølgelig have taget flere billeder for at retfærdiggøre min påstand, men tag selv derned og se hvor fint de har bevaret den gamle københavnerstemning med mørkegrønne butiksruder og dresset det op med rå berlinerstemning og træ på væggene. Det er i øvrigt genialt, fordi det tager noget af lydstyrken i lokalet, så man sagtens kan snakke sammen, selvom det er et stort lokale med højt til loftet.

Læs mere om Arabica her.

I går var jeg i biografen og se Crazy Stupid Love, og den passede perfekt til en regnfuld torsdag aften, hvor det ikke behøver være særlig intellektuelt, men gerne underholdende. Desværre blev jeg så våd på vej derhen, at jeg vist nu har udfordret min krop så meget, at jeg bare sidder og venter på at blive syg. Har dog også ret ondt i halsen. Hm. Heldigvis har jeg lang weekend nuuuuuu :)

Ingen kommentarer: