fredag den 23. december 2011

Nørrebro'sk julehygge og tyk dårlig samvittighed

I dag fik jeg pyntet færdigt op i vores lille hjem, og det hjalp gevaldigt på julestemningen. Desværre hjalp det overhovedet ikke på opgaven - jeg har skrevet omkring fem ord i dag... øv. Jeg er virkelig oprigtigt i tvivl om det bliver jul i år jeg bliver færdig med den og det bliver godt. Især det sidste. Men er det ikke sådan hver gang? Jeg fortrænger det gang til gang.

Nå, men nu vil jeg hengive mig til julen og derfor ingen opgaveskrivning og ingen blogning (blogging? blogning? pas!) i en kortvarig periode.

I mellemtiden får I alle disse billeder af lejligheden i julestemning.

Hej uskarphed. Her kan man ikke skrive opgave. Åbenbart.

Julepynt fra Butik NØ. Uendeligt fine, gid jeg havde flere!

Min veninde har lavet det fine perlepladehjerte til mig. Chilierne med lys i er vist fra Californien og zebraen fra Christianias julemarked stikker lige hovedet ud.

Et udvalg af guirlander.

En glimmerfugl er landet på ledningen.

Ved Jespers gamle Beatles-plakat ridder en nisse på min Victorias Secret-julehund.

Jespers portvinshjørne. (Vejen til Jespers hjerte er belagt med portvin.)

Wii-hjørnet.

Peberkager til juleaften (købt på tilbud i Netto til 7 kr. pakken - win!)

Årets indpakningstema. Grønt er godt for øjet. Eller noget.

Krea-hjørne. Og ja, der skal vist nogle billeder op og hænge bag de magneter der.

Læsning til opgaven. Det hjælper da på det, at bøger om børnelitteratur ser sjove ud. Og min første blomsterbuket i lang tid! Endelig kan man have blomster igen, når man ikke sover i sin stue (og er allergisk).

Julekager bagt af henholdsvis mig og Jesper, min mor og Netto.

Det var det. God jul, så!

Ingen kommentarer: