mandag den 25. april 2011

Påsken der blev til sommer


Her ved den sidste aften i påsken er jeg træt, men i godt humør - ligesom resten af Danmark, satser jeg på? Det meste af påsken har været tilbragt i solen - blandt andet i min gård, som ses på det første billede - selvfølgelig iført min hat, som set på det næste billede. Jeg ELSKER min gård - den er rolig og fredelig, stort set mennesketom i påsken, i læ for vinden og pyntet med roser og lyskæder. Og i morges sad jeg et kvarters tid på min altan - der er lige lidt sol morgen og aften, men desværre ikke mere end det. Den her ejendom er dog virkelig et sted, som vinder om sommeren. Om vinteren er her desværre lidt koldt, da den eneste radiator (som i rigtig mange gamle københavnerlejligheder) er placeret helt henne i hjørnet, og det trækker fra et stort vindue og et koldt køkken. Men om sommeren kommer jeg i tanke om hvorfor jeg bor det bedste sted i København :)

I dag var vi på en frisk lille cykeltur til det yderste ydre Amager for at se Danmarks længste badebro (hvad man ikke finder på for at udskyde de sidste timers arbejde på praktikrapporten) - desværre var det meste af broen druknet eller bare ikke sat op endnu. Det var ikke rigtig til at gennemskue. Til gengæld fandt vi ud af, at Dragør kun var et par km væk, og der havde ingen af os været før. Det viste sig at være en rigtig fin og idyllisk by med små pastelfarvede huse, en stor havn og endda et fort! Klart en udflugt værd :)

Ingen kommentarer: