mandag den 28. januar 2013

Redebygning

Jeg blev nærig og købte kopi-versionen af den her ret populære lyskæde. Den kostede kun 80 kr. i den lokale, kinesiske halløjbutik, men til gengæld lyser den næsten blåt og kører kun på AA-batterier. (Yes, really!)
Mange steder står der om den sidste tid af graviditeten, at man kort før fødslen rammes af et behov for akut redebygning. De fleste steder står der, at man skal ignorere det og skynde sig hen i sofaen eller i biografen eller noget lignende, for man skal samle energi til fødslen og bla bla bla. Hm.

Her har den rastløshed også ramt, og aftenen er blevet brugt på at gennemgå IKEA-kataloget og adskillige webshops for løsninger på lejlighedens sidste rodehjørner. Det er bare vildt svært at finde pæn, billig og effektiv opbevaring af ting som cd'er og magasiner. Måske er det bare for 90'er-agtigt at samle på den slags? I dag har man vel bare al musik og underholdning på iPad'en, eller hvad?

Nu har jeg jo godt nok også anskaffet mig en iPad, og der er også en del musik på min gamle MacBook, som er tilsluttet anlægget. Men jeg kan ikke lægge mere musik ind på den, for cd-drevet er for længst gået i stykker og bla bla dårlige undskyldninger. Jeg vil bare godt have cd'erne i et eller andet fancy system, der ikke ser rodet og støvet ud, samt alle mine boligblade (andre blade smides ud og  gives væk, trods alt) samlet på en overskuelig og dekorativ måde. Samtidig ville det være fint, hvis cd-systemet passede ind under den skrå væg og hvis bladene kunne være under vitrineskabet sammen med nye og gamle aviser (selvfølgelig sorteret).

Nu kommer I nok og siger, at jeg kan kigge langt efter den slags orden, når baby kommer og vender op og ned på det hele. Men øhm. Ja. Jeg kan ikke finde på noget godt modsvar. Noget skal jeg jo bruge min barsel på, og projekt baby er ligesom gået lidt i stå efter alt er kommet på plads og baby stadig ikke gider komme ud. (Hun kommer jo nok efter terminen, upunktlig som hendes forældre.)

Ingen kommentarer: