mandag den 14. januar 2013

Pip


Et lille søndag aften-pip fra mig, bare lige for at afklare, at jeg endnu er højgravid og ikke mor til noget uden for maven. I øjeblikket kan jeg jo knap nok komme ti minutter for sent til noget, uden at folk straks tror jeg er gået i fødsel - ret overraskende, når man tænker på hvor dårlig min tidsfornemmelse er og altid har været.

I dag er baby godt nok færdigbagt og har 37 ugers jubilæum. Herefter opfattes hun ikke længere som for tidligt født, hvis jeg føder. Men der er dog stadig tre uger til terminsdatoen, så vi skynder ikke på hende endnu. Hun kan tids nok få stress. I stedet for ordner vi alle de praktiske ting og gør klar, så hun bliver ordentligt modtaget. I dag ankom hendes barnevogn, som vi låner fra min onkel og tante - virkelig dejligt! I morgen ankommer vuggen højst sandsynligt, så nu kan hun vælge mellem mange forskellige steder at sove.

Derudover sover jeg en del og sidder en del i sofaen. Jeg er træt og øm i alle led af at slæbe på de ti ekstra kilo, men nu ser man jo enden på det. Nu skal jeg snart bære rundt på en baby i armene i stedet for - eller i en lidt mere ergonomisk korrekt lift osv. Det bliver virkelig rart, og jeg glæder mig SÅ meget til at kunne bukke mig ned, sove på ryggen og maven (ja, jeg har hørt, at nybagte mødre har så meget tid at sove i...) og i det hele taget være lidt mere mobil. Bare at gå en tur uden smerter - hurra!

Her til aften spiste vi is og så film (The Social Network - kan ses på Youbio, hvor man kan få gratis abonnement resten af januar), og det var helt rart at tænke på noget andet end babyer, puslebordshøjder, barnevognsteknik, ve-apps, smertelindringsmetoder og bækkenbælter. Nu vil jeg gå i seng, for det er pludselig gået op for mig, at det faktisk slet ikke er søndag længere...

Ingen kommentarer: