onsdag den 20. oktober 2010

Fonetik, tak


Nå, så kom jeg alligevel i gang med fonetikken. Jeg skulle transkribere et stykke fra et Tony Blair-interview til lydskrift. Det er meget mystisk, lidt ligesom at lære et hemmeligt kodesprog. Men det handler mest om, at vi skal være gode til den engelske udtale, for det er nemlig smart, når man er gymnasielærer :)

Ellers har jeg bare fortsat min meget efterårsferieagtige efterårsferie. Lavet græskarkage og græskarlygte, fx. Opskriften kommer senere, hvis kagen bliver god altså. Det var lidt et eksperiment. Og så stod jeg "tidligt" op (kl. 9) og vaskede tøj, gik i banken, ryttede op og den slags meget voksne ting. Det er rart at mærke, at jeg er faldet så meget ned i løbet af ugen, at jeg rent faktisk gider gøre den slags og ikke skal tvinge mig selv til det.

1 kommentar:

Stine sagde ...

Jeg glæder mig til en græskarkageopskrift - hvis altså den bliver god, for ellers gider jeg ikke have den ;)