torsdag den 11. juli 2013

Veninder

Ok, indrømmet: det er svært at være veninder på samme måde som før-baby-tiden. Det er et stort projekt at få Vera passet, jeg skal malke ud osv., så det gør vi ikke så tit. Så jeg ser tit mine veninder med Vera, og så kan de også se hende og lære hende at kende, hende der fylder hele mit liv i øjeblikket. Men det er svært at finde det perfekte tidspunkt, for når mine veninder har fri fra arbejde, er jeg træt og skal putte baby, og om dagen, når vi gerne vil ud og opleve noget, er mine veninder på studie og arbejde. Selvfølgelig er det ikke helt så firkantet, og med lidt fleksibilitet fra alle parter, lader det sig også gøre.

I går havde jeg fire piger på besøg til vafler, som de selv lavede med det vaffeljern, de gav mig i fødselsdagsgave. Jeg brugte nok sammenlagt et par timer på at amme og putte, men jeg fik da også et par timers venindetid, og det var dejligt! Jeg vil gerne prioritere dem højt i mit liv stadigvæk, men det kræver, at jeg tænker over det og gør plads til dem. Jeg tror på, at det er vigtigt at beholde venner i sit liv, også selvom familie og arbejde fylder mere og mere. Men jeg begynder at forstå, hvorfor nogle mennesker pludselig forsvinder lidt fra vennegruppen. Håber dog ikke det sker alt for meget for mig!

3 kommentarer:

Cille sagde ...

Jeg kender det godt - det er svært at bevare venskaber (i hvert fald dem man ikke har haft... 'forevigt') når familie og dagligdag fylder. Og det bliver ikke nemmere de næste par år - egentlig. Men tror man bliver mere bevidst om at huske prioriteringen. Når man lige har været i babyboblen et halvt års tid. Ud af et helt liv skal der også være plads til den slags pauser fra verden ;-).

Cille
http://vivaestbella.blogspot.dk/

Stine sagde ...

Nej, man forstår det først når man selv får børn, det med at man helst vil ses om formiddagen eller om eftermiddagen, og at det er svært om aftenen. Før var det jo lige omvendt!
Jeg har også kun set mine veninder med Dicte, men det synes jeg da heller ikke gør noget. De synes hun er sød :)

Cecilie L. sagde ...

Cille - det er sandt med en pause en gang i mellem. Men man savner dem jo også :)

Stine - for det meste har jeg heller ikke noget imod at Vera er med, men nogle gange kan det være svært at være nærværende for både veninde og baby, når man hele tiden skal koncentrere sig om begge dele, synes jeg.