fredag den 20. marts 2009

Lyse nætter

Kender I det, når man egentlig er gået tidligt i seng, men alligevel ender med at ligge søvnløs næsten hele natten og vende og dreje sig? Så vågner man op helt mørbanket i kroppen og med hovedpine. Må derfor (for at overleve FIRE timers litteraturhistorie) høre Alberte på vinyl (jeg elsker at Martin har bragt en pladespiller med ind i lejligheden) og drikke verdens største cafe latte.

Alberte er min heltinde :) Noget af det første jeg husker fra min barndom er at danse rundt i stuen til Bamse og Kylling-pladerne og så denne Alberte-plade. Var derfor ovre og hente den i min fars pladesamling forleden dag. Min far har godt nok mange seje plader. Martin fik fx foræret soundtracket fra Dollars af ham.

Alberte-pladen (Lyse Nætter) minder mig om, at jeg skal til korarrangement i Sverige i næste weekend - skal op og besøge min veninde, som studerer i Uppsala. Og så skal vi synge. Jeg har nærmest ikke sunget siden jeg gik på højskole. Men da jeg gik i gymnasiet, sang jeg Tænder på et kys fra denne plade. Solo, til forårskoncerten, foran hele skolen. Det var fandme sejt.

Glæder mig til at få nogle gode fridage i Sverige med sang og shopping i Stockholm :)

Nu kommer fuglene igen
og lyset vælter pludselig ind
det kommer gennem alle sprækker
lyse nætter
er tilbage

Ingen kommentarer: