fredag den 10. juni 2011

Salat-amok


Nu hvor det er blevet rigtig sommer, smager de fleste ting meget, meget bedre end det plejer. Herunder grøntsager. Derfor spiser jeg konstant salat - også for at få lidt ekstra energi, efter som jeg ikke sover så godt om natten i øjeblikket. Det handler nok lidt om varmen, men helt sikkert også om, at de lægger asfalt ret tæt på hvor jeg bor. Om natten. Det larmer ret meget, og jeg håber virkelig de holder pinseferie... i meget lang tid. Men altså, her er en nem opskrift på en god og mættende salat:
  • Hårdkogte æg (8 min. i kogende vand, hvis nogen skulle være i tvivl... jeg var)
  • Grønne asparges (5 min i kogende vand)
  • Avocado
  • Grøn salat
  • Ristet rugbrød
Jeg hældte lidt olie og eddike ud over,  og så selvfølgelig friskkværnet salt og peber.

Det var det. Nu har jeg WEEKEND. Det er lang tid siden jeg har haft det. Men jeg skal nok bare sove helt vildt meget.

2 kommentarer:

A + K = ♥ sagde ...

mmh, hvor ser det lækkert ud (:

- Kit

Cecilie L. sagde ...

Det var det også - og nemt!