torsdag den 23. juni 2011

På forhånd undskyld, alle flinke håndværkere

Men her en liste over ting jeg i perioden med stillads (som netop er blevet forlænget med 14 dage) er blevet tæt på småskør af:
  • De møder kl. kvart i 7 om morgenen hver dag. Der er ingen timing i forhold til hvornår de råber, hører radio, sliber vinduer (med meget larmende maskine) osv. Ikke andet end, at jeg har dem mistænkt for at gøre de MEST larmende ting meget tidligt om morgenen.
  • Jeg har ikke noget gardin. (Ok, det er selvfølgelig ikke deres skyld. Men jeg kan godt lide lys, og jeg har aldrig rigtig før haft brug for gardin.) Men jeg har et stort vindue, der lige nu mest er et udstillingsvindue. Og det er mig, der bliver udstillet.
  • I går vågnede jeg kl. 6 med en meget slem hovedpine. Den gik ikke over før i går eftermiddags. Jeg havde "heldigvis" fri fra arbejde, så jeg behøvede ikke tage en sygedag. Til gengæld sleb de vinduer fra kl. 7 af, så da mit hoved var ved at springes af larm og hovedpine (nye piller virker tilsyneladende ikke, når de bliver suppleret med larm) kl. halv ti, måtte jeg flygte ud af lejligheden og hen for at være syg hos min far i stedet for.
  • Juni skulle være min "halv-ferie"-måned, fordi jeg har fri fra uni og kun arbejder tre dage om ugen. Problemet er bare, at jeg ikke kan lide at være i udstillingsvinduet, jeg mener larme-eksperimentariet, jeg mener lejligheden, på mine fridage og derfor er tvunget til at tage andre steder hen, hvilket bare ikke er særlig ferie-agtigt. (De larmer også nede i gården.)
  • Når de holder møder eller spiser frokost, sætter de sig gerne på stilladset uden for mit vindue med ansigtet ind mod min lejlighed. Godt man ikke er blufærdig, hva'? (Troede man.)
  • Da perioden startede, modtog jeg et brev om, at de i HELE perioden skulle have adgang til min lejlighed, vindueskarmen i køkkenet skulle være ryddet (jeg har et køkken på ca. to m2, så halvdelen af mine ting står faktisk i den vindueskarm) og der ikke måtte stå store ting på altanen. Ikke noget med "den og den dag, kommer vi til den din lejlighed"... nix. Halvanden måned, hvor man ikke ved hvornår de kommer ind i ens lejlighed, hvornår de larmer ved ens vinduer osv. Jeg har for øvrigt ladet tingene stå, efter at en flink håndværker fortalte mig, at han sagtens kunne komme til alligevel. (Så var det godt I bad hele ejendommen om at fjerne deres ting. Vi har trods alt hele 39 m2 lejlighed hver, hvor tingene kan stå imens...)
  • De har af en eller anden uvist grund, sømmet alle vinduer til, så det eneste jeg kan åbne, er altandøren. I juni. Så det er altså enten "kom endelig ind i min lejlighed, tyve, I kan bare kravle op ad stilladset" eller "hyggeligt I er her, håndværkere, jeg åbner lige her, så vi virkelig kan komme hinanden ved" eller indelukkethed og frygteligt varmt.
Men jeg får sådan nogle fine vinduer. Hurra.

Lige nu er deres strøm gået. Hahaha. (Jo, jeg må så være skadefro.)

Men jaja. Jeg ved godt de bare laver deres arbejde. Suk.

4 kommentarer:

Stine sagde ...

Har ondt af dig! Jeg var flygtet, tror jeg... kan ikke klare når folk kigger ind af mine vinduer.

Ulrik sagde ...

Trælst. :/ Men kan du ikke fikse noget med et lagen eller lignende, der kan gøre det ud for et midlertidigt gardin? ;)

Og god weekend - forhåbentlig holder håndværkere også weekend. :)

Janne B.T. sagde ...

Wow! Og jeg som synes det var træls, da vinduespudseren en gang om måneden kiggede ind af vinduerne. Jeg føler med dig!

Cecilie L. sagde ...

Tak for omsorg :)