lørdag den 19. marts 2011

Alt hvad jeg har

Jeg har engang lovet Stine, at jeg ville poste nogle lidt mere detaljerede billeder af min Simon Evans-plakat, Everything I Have, som jeg for lang tid siden erhvervede mig på Louisiana, siden opbevarede pænt på mit loft, og i vinter endelig fik hængt op på ærespladsen ved siden af min seng. Det er alle kunstneren og hans kærestes ting, på nær altså en masse af deres ting, fordi han åbenbart har snydt lidt og kun taget de ting med som var pænest på billedet. Men ikke desto mindre er det ret mange ting.

Under hvert billede står der beskrevet hvad det er - eller også er det bare en lille sjov tekst, der kun i meget lille grad hænger sammen med tingen.

Han har også fotograferet en hel del planter. Ved en af planterne står teksten "When someone dies, we also cry for ourselves." (Cirka. Jeg kan ikke lige finde teksten nu, så det er sådan jeg husker den.)

Jeg tog i trælasthandel med min kreative mor for at finde de der trælister, som plakaten hænger på. Den er klipset fast med en helt almindelig klipsemaskine og derefter tegnestifter, fordi jeg løb tør for klips.

Det kan i nogle tilfælde godt være svært at se, hvad tingene forestiller.

Jeg synes det er lidt fedt, at der også er så mange bøger med, men det er jo nok en arbejds/studieskade. Jeg elsker jo bøger, og især også hvordan bøger ser ud.

Jeg har virkelig tit haft lyst til at gøre det samme selv med alle mine ting. Det behøver jo ikke at gøres på en gang. Hm. Projekt til påskeferien, sommerferien og efterårsferien måske!

En af grundene til, at jeg købte plakaten er forresten, at jeg gerne vil huske mig selv på ikke hele tiden at købe nye ting, fordi man jo i forvejen har så mange.

5 kommentarer:

Stine sagde ...

Juhu! Den plakat er bare fantastisk! Det kunne være jeg skulle anskaffe mig den selv også i stedet for at være så nærig - men på den anden side har jeg vist ting nok i forvejen ;) Og jeg vil også gerne lave sådan en med mine favoritting. Faktisk startede jeg engang men kom kun til tre-fire billeder, fordi lyset ikke var helt perfekt og baggrunden ikke hvid nok. Men i virkeligheden behøver det jo slet ikke være så perfekt...
Tak for fine nærbilleder :)

Stine sagde ...

Teksten, du ikke kunne finde, er nederst på billede nr to :)

Cecilie L. sagde ...

Nej, det er faktisk charmen ved plakaten - at det ikke er helt perfekt :)

lise sagde ...

Den er vildt fed!

Unknown sagde ...

Hej Cecilie. Jeg har planer om at købe plakaten, synes simpelthen den er så fed !
Men rammerne er desværre for dyre, og kan se du har været kreativ ;)
Har du mulighed for lige at uddybe hvad du har gjort, og om du er glad for resultatet ?