fredag den 17. december 2010

Paul Giamatti

Lidt i takt med, at jeg læser hele forfatterskaber (eller er startet på det i hvert fald) ser jeg i dag, på anden aften i træk, film med Paul Giamatti. I går så jeg Cold Souls, som handler om en skuespiller (Giamatti, som spiller... Giamatti!), der midlertidigt får opbevaret sin sjæl, så han kan adskille sig selv fra den rolle han skal spille i et russisk teaterstykker. I dag skal jeg se American Splendor, som I får et resumé af lidt senere.

I kender måske også Giamatti fra Sideways, som handler om to mænd, der tager på vintur i Californien, men ellers har han mest spillet biroller - dog i et væld af film! Han spiller for det meste en lidt sørgmodig mand, der næsten har opgivet tilværelsen og hænger med hovedet på en lidt komisk måde.

Nå, jeg vil komme i gang med filmen, lidt rødvin og noget ingefærte. Jeg har lige en influenza jeg skal jage væk inden mandag.

Ingen kommentarer: