søndag den 19. december 2010

Bananmuffins + sne på altan

Juleferiestemningen begynder at brede sig hjemme hos mig, selvom jeg stadig har to arbejdsdage tilbage. (Og der er noget med et par eksaminer i januar. Men det tænker vi ikke på endnu. Lalala.) Der er faldet virkelig meget sne på min altan, og det er fint, for det dækker alt rodet derude til:



Og så har jeg bagt bananmuffins, som blev virkelig gode:

Ingredienser:
  • 2 æg
  • 100 g sukker
  • 150 g hvedemel
  • 2 tsk bagepulver
  • 1 dl mælk
  • 3 små modne bananer
  • 75 g hakket mørk chokolade
  • 2 tsk blå birkes
Pisk æggene med sukkeret og tilsæt mel og bagepulver, og derefter mælk. Mos bananerne ned i med en gaffel, og tilsæt så chokolade og birkes. Bages 50 min. ved 175 C. Kan også bages som skærekage, men jeg skulle lige afprøve nogle muffinforme fra Tiger. De fungerede fint, især hvis man bruger to ad gangen, så de ikke flyder for meget ud.

3 kommentarer:

Line sagde ...

Sikke nogle skønne vinterbilleder :-)

Stine sagde ...

Jeg har også en eksamen i januar, men heldigvis går det også fint for mig at glemme den fuldstændig ;)

Cecilie L. sagde ...

Tak :)

Haha ja, der er jo virkelig lang tid til januar!