torsdag den 5. september 2013

Ikke alligevel

Jeg har nu i en uges tid gået og tænkt at jeg skulle skrive om Mofibo på bloggen. Det er en app, som streamer bøger - ret meget ligesom Netflix og lignende tiltag. For 99 kr om måneden får du adgang til omkring 5000 skønlitterære ebøger på dansk på din iPad eller iPhone. Udvalget er ret imponerende. Der er et bredt udvalg af genrer, og selvom jeg er ret kræsen med bøger, kunne jeg sagtens finde nogen, jeg gad læse, fordi der var så utrolig mange at vælge i mellem.

Jeg læser et kapitel eller mindre på min iPad hver aften, og det er rigtig rart at komme lidt i gang med at læse igen. Også selvom det ikke ligefrem er pensum fra studiet, jeg læser. Endnu. Man må jo starte et sted. Jeg startede (altså post-fødsel) med Fvonk af Erlend Loe, som jeg lånte af Jesper i papirudgave. Den kunne jo sådan set godt være pensum, men Loe er sjov og god og rørende nok til at jeg gad alligevel. Derefter gik jeg over til Mofibo og de seneste to Shopaholic-bøger. De handler begge to om små børn. Og shopping. Det er altså der vi er. Nu læser jeg så Hvor lagde jeg babyen af Julia Lahme, så der er måske stadig et stykke op til det studierelaterede stof igen. Men hey. Jeg læser!

Nå. Det ville jeg så fortælle jer, at det var fantastisk med den app. Det viste sig så, at det var det ikke. For pludselig begyndte appen at drille. Og være dum. Og at lave underlige tegn i bøgerne. At glemme mine bogmærker. Osv osv osv. Et hurtigt kig på deres facebookside afslørede, at jeg er langt fra den eneste, der har store, mærkbare problemer med appen. Og har haft det fra start af.

Det er ikke ok. Ikke når man betaler penge for noget. Så skal det jo virke.

Men jeg har ikke afmeldt Mofibo endnu. Jeg er blevet afhængig af mit daglige bogfix, også selvom jeg oplever tekniske problemer. Men jeg håber godt nok de snart fixer de problemer! Ellers sender jeg Vera efter dem. Og beder dem om at passe hende en nat eller to. Inklusive de FEM amninger vi er oppe på hver nat (hvis ikke hun skal skrige og skrige og skrige). Men jeg tager hende gerne igen om dagen, hvor hun er en engel og virkelig, virkelig dejlig og nuttet. Og hun kan vinke!! Og spise rugbrød... Og og og... Vi slutter her, inden jeg går i babyselvsving.

Ingen kommentarer: