lørdag den 14. januar 2012

Som en ubeslutsom elefant i en slikbutik


... eller hvad det nu hedder.

I torsdags var jeg til eksamen i fonetik og overlevede på mystisk vis, fredag var jeg på arbejde i virkelig mange timer og i formiddags holdt jeg en diskret lille (ret forsinket) fødselsdagsbrunch for min nære familie. Min nære familie er på omkring 30 mennesker, da alle bedsteforældre, onkler og tanter har fået mange børn og oven i købet alle bor på Sjælland. I dag var vi 25, tror jeg. Jeg opgav at tælle. Jeg havde for travlt med at lave nye kander kaffe, sætte nye tærter i ovnen og hente ting som jeg havde glemt at andre mennesker bruger (sukker i kaffen og smør på brødet).

Det var rigtig hyggeligt, faktisk. Lejligheden rummede det hele uden at brokke sig, og det var jo en udmærket test.

Nå. Men nu har jeg så fri. Og jeg har glemt hvordan man gør det. Jeg har gennemskuet, at det nok er noget med noget rødvin, noget sukkerindeholdigt (bliver ikke noget problem - der er i hvert fald halvanden kage tilbage) og noget fra en skærm eller bog. Men jeg kan ikke vælge.

Skal jeg se en piget film fra Filmstriben?

Skal jeg catche op på mit Gossip Girl-bekendtskab?

Skal jeg gense en sæson fra Sex and the City?

Skal jeg læse Min Kamp 3?

Skal jeg læse alle Mumitegneserierne?

Eller skal jeg bare hælde lidt brunchrester i mig, drikke et halvt glas rødvin og gå direkte i seng kl. 8 og få sovet alt det jeg ikke har fået sovet i meget lang tid?

Jeg forudser lidt mix'n'match af ovenstående, men så ved man bare, at det ender med rødvin i tastaturet og chokolade på slumretæppet... Alternativt genser jeg bare X-factor (kunne ikke koncentrere mig om det i går, fordi jeg samtidig bagte kager og brød og prøvede at gennemskue hvor vi skulle placere alt vores rod) og falder i søvn i sofaen.

Og god weekend til jer også! Nyd den nu, og tænk på alle de små børn i Afrika, eller eksamensramte, der ikke har weekend. Ik'?

Ingen kommentarer: