tirsdag den 20. september 2011

Speltotto med tomat og bacon

Til en person:
  • 1 dl hele speltkerner
  • 2 spsk olivenolie
  • 2 tomater
  • Baconstrimler efter smag (bacon er altid en smagssag, ikke?)
  • 1 fed hvidløg
  • Ca. 1/2 liter boullion
  • Parmesan
  • Frisk basilikum
Steg bacon og hakket hvidløg i olien i et minuts tid. Hæld speltkerne i og steg dem sammen med resten i tre minutter. Hæld derefter boullionen i en dl ad gangen, mens det småkoger indtil speltkernerne er bløde, men med bid og ikke ligger og søber i alt for meget væde. Hak tomaterne og bland dem med resten og kog dem med i et par minutter. Serveres med friskrevet parmesan og basilikum.

Det var ret godt! Rigtig vintermad. Så godt, at jeg kom til at spise det hele uden at gemme til rester...

3 kommentarer:

Xenia sagde ...

Hæ, jeg kender godt det med, at man pludselig kommer til at "glemme", at man faktisk havde lavet ekstra, så der skulle være rester ;D Det sker nu oftest med lækker mad, så det må jo være et godt tegn ;)

Janne B.T. sagde ...

Ej, jeg ved ikke hvad det er, men den suppe minder mig altså om et eller andet.. Sådan et eller andet hjemligt. Hmm.. Måske jeg har fået det i ENgland, eller.. Kender du ikke det? Når det ligesom vækker sådan en følelse!

Cecilie L. sagde ...

Xenia - Ja, det var virkelig et tegn på god ma, hvis jeg nu selv skal sige det ;)

Janne - Det minder sikkert om noget lækkert engelsk vintermad - lyder spændende! :)