onsdag den 14. september 2011

Fra mig til mig

Jeg er træt. Så træt. Men ved I hvorfor? Fordi jeg har været på universitetet i dag! Succes! Det er fordi at jeg i morges vågnede op og tænkte "Hmm. Jeg kan trække vejret gennem næsen." og det skulle selvfølgelig fejres med undervisning. Især fordi jeg i går aftes var sikker på, at jeg havde lungebetændelse og tvang Jesper til at google det på ægte hypokondervis. (Forestil jer scenariet: - Skaaat, tror du jeg har lungebetændelse? - Nej. - Prøv lige at mærke, har jeg ikke feber? - Nej. - Men der er også noget, der hedder kold lungebetændelse, hvor man ikke har feber, måske har jeg det? - Nej.)

Til hans forsvar lavede han dog stadig varm kakao til mig, selvom han ikke troede på, at jeg havde lungebetændelse.

Men i dag! I dag er jeg næsten rask og frisk-agtig! Selvom det ikke var meget visdom, der slap ind i min forkølelsesbobbel i dag. Men i det mindste var jeg der.

Og nu er der et rart menneske, der har købt get well-blomster til mig. Det er mig selv. Fordi Rema havde dem på tilbud til 15 kr.! Jeg elsker Rema.

Og så er jeg frisk nok til hele den tætpakkede dag i morgen bliver:
  • På arbejde fra 9-16.30.
  • Stå i kø på en skole på Nørrebro i myldre-valg-tid for at få lov til sætte et rødt kryds på en pæn dame, der hedder Johanne (jaja, så sagde jeg det, selvom alle åbenbart er så hemmelighedsfulde med hvem de stemmer på. Hm).
  • I Grøften i Tivoli (hvis ikke de ombestemmer sig, fordi de lige har fundet ud af, at man rent faktisk betale indgang til Tivoli for at komme derind) med hele min mors familie. Det bliver en fest, især fordi selskabets stemmer ikke er sat på samme side af midten. Overvejer stærkt at tage en rød kjole på, men a) Jeg har (til min store fortrydelse) ikke en rød kjole. b) Jeg har lovet nogen at opføre mig pænt og eksemplarisk og ikke propaganda-agtig. Øv.
  • Videre til noget valghalløj. Ved endnu ikke hvor, men jeg tror ikke rigtig jeg orker den helt store valgfest. Tror dog jeg må finde mig et andet sted end min egen sofa, for det bliver nok lidt svært at streame valget over internettet, og jeg er sådan en kedelig person, der ikke har et tv-signal.

3 kommentarer:

Bitten sagde ...

Sikke et fornuftigt sted, du sætter dit kryds :)
Jeg kunne udmærket forestille mig hypokonder-scenariet, haha - men tillykke med din næsten-rask-hed! Jeg håber, at den varer ved.

Stine sagde ...

Hmm. Jeg havde ikke tænkt mig at se noget valg-tv (resultatet skal nok nå frem til mig alligevel...), men mon ikke Jens sætter en stopper for det ;) Vi har nemlig et fjernsyn i skabet, som kan tages frem til specielle lejligheder.

Tillykke med raskheden, og dejligt at det alligevel ikke var lungebetændelse :)

Cecilie L. sagde ...

Tak tak.. :) Jeg har fundet mig et sted at se valg, yay!