fredag den 2. september 2011

Ingen stilhed før semesterstormen

Denne uge er min sidste sommerferieuge. Som de fleste andre studerende, har jeg arbejdet en del i min ferie - fx i tirsdags, hvor vi var i Middelfart for at holde et seminar om læsekompetencer. Ovenstående er fra Middelfart Bibliotek. Fint, ikke? Jeg arbejder i Styrelsen for Bibliotek og Medier, hvis nogen skulle være i tvivl. Nogle gange holder vi seminarer for bibliotekarer og den slags. Og nogle gange får jeg lov til at tage med mod, at jeg tager lidt referat og er med til, at det hele går glat. I tirsdags var det ren luksus, for emnet passede lige ned i dansklærerkassen. Oveni et par oplæg om læsekompetencer - og mangel på samme - var der også idéudvikling med fx Lars AP fra Fucking Flink-bevægelsen.

Jeg tror faktisk ikke jeg kunne ønske mig et bedre studiejob.

Ellers har jeg fået set lidt venner og familie og været en del på universitetet. De søde nye russere på Dansk har nemlig introuge i denne uge, og de skulle selvfølgelig introduceres til fagrådet. Senere i dag skal jeg fortælle de nye kandidatstuderende om, hvordan det er at læse Dansk på kandidaten. Det bliver nok noget med at opfordre dem til at være opsøgende og engageret i både det faglige og sociale, for ellers kan man godt blive liiidt disconnected fra sit fag. For ikke at sige meget - med kun 6 timers undervisning om ugen!

I aften skal jeg til fødselsdagsfest og på tirsdag starter jeg på uni igen. Jeg skal have Lyrik i samtiden og Engelsk fonetik. Gæt selv, hvad jeg glæder mig mest til :)

Ingen kommentarer: