fredag den 20. maj 2011

KTK-grunden, ydre Nørrebro

I går var jeg hjemme hos min far og hans kone for at spise hveder, og vi kom til at snakke om, at området, hvor han bor (og hvor jeg er vokset op) så småt er begynde at blive "trendy". Det er mere bestemt KTK-grunden ved Haraldsgade, på ydre Nørrebro/Østerbro - jeg er vokset op et par gader derfra, hvor min far altså stadig bor. Så vi gik selvfølgelig derhen på en aftentur. Jeg er lidt ærgelig over, at jeg kun havde kameraet fra min telefon med og ikke mit spejlrefleks, for der var mange fine ting at fotografere:

"Amerikanerskabe" - ligesom dem i 90210!

En gammel sæde fra måske en bulldozer eller lignende er blevet til en havestol.

En sofabil.

Bænke på rullegræs.


Bolsjefabrikken - spillested.


Mayhem, vist nok også spillested og musikstudie.




Her er hjemmesiden for områdeløftet af kvarteret, og som I kan se, inviteres der til grillfest den 25. maj - jeg gad godt komme, hvis ikke jeg havde planer den dag allerede! Området rummer også parkour-træning (hvis jeg har stavet det rigtigt, men det er altså en slags dans) som har fanget en masse af kvarterets "bøller" ind, en møbelsnedkerforening (min far skulle selvfølgelig straks have lavet en reol!) og andre upcoming ting. Klart et besøg værd!

Edit: Parkour er åbenbart ikke en dans, men noget ninjaagtigt - se kommentaren fra Mikkel :) (jeg skal ikke kaste mig ud i flere forklaringer - det kan kun gå galt igen!)

Ps. I dag er jeg nået op på de magiske 15 sider af min opgave, der skal være på 15-18 sider. Det er seriøst ALDRIG sket før, at jeg pludselig når op på så mange sider uden overhovedet at være færdig eller at det er natten før aflevering. Jeg forstår ingenting. Måske er jeg endelig blevet en rigtig akademiker?

1 kommentar:

Barl0we sagde ...

Parkour er egentlig en form for ninja træning (Sendte et link til dig på twitter), selvom mange parkour udøvere sikkert osse breaker :p

Du kan osse tjekke "The Coolest Guy In The World" på youtube for fede parkour ( / ninja skills) videoer :P

-Mikkel