torsdag den 26. august 2010

Indretningstvivl


Jeg sidder lige i min nysamlede sofa og tænker lidt over tingene. For at flytte ind et nyt sted, især alene, er jo en glimrende mulighed for at opdatere sin boligstil en anelse. Desværre er jeg for meget tryghedsnarkoman til at lave særlig meget om. Jeg har byttet et par skabe ud med et par andre skabe, købt nyt sengetøj og slæbt et stort tv op fra storskrald. Ellers ligner her vist rimelig meget min gamle lejlighed, bortset fra, at jeg altså er gået fra 1,5 værelse til ét stort.

Alligevel overvejer jeg om jeg er blevet for voksen og seriøs til at bo så... børneagtigt? Eller, lad mig omformulere? Hvordan skal jeg nogensinde blive voksen og seriøs, når jeg stadig bor med pangfarver, guirlander, snekugler og (wait for it) ... en enkelt påklædningsdukke?

Lige nu er guirlanden på forsøgsbesøg på væggen, men jeg ved ikke om jeg rykker den til køkkenet (så bliver jeg nødt til at bage flere cupcakes), altanen (min boligforening godtager det aldrig) eller badeværelset (er måske for meget, når jeg i forvejen har et helt sæt af badeænder i forskellige farver og blomstret badeforhæng?)

Nå. Jeg ved altså ikke om jeg kan undvære tøseriet. Gud bevare det :)

1 kommentar:

Copenhagen Photos sagde ...

Den skal blive! Det er da så hyggeligt. Jeg burde måske heller ikke udtale mig, når hele mit hjem er en tribute to ... wait for it... tegnefilm.