onsdag den 14. november 2012

Venten og tænken

Hvorfor dette billede? Måske noget med kvindekroppen eller simpelthen bare et billede af vores hjem set fra sofaen, hvor jeg tilbringer virkelig meget tid i øjeblikket.
Det her handler igen om graviditet, så dem der ikke gider læse om det, kan allerede nu klikke sig væk. Hej hej, hils den virkelige verden :)

Her på det sidste er det som om min mave er blevet meget tung og min krop ikke rigtig kan følge med. Det giver en masse smerter og dermed besvær, da jeg er blevet ret immobil. Jeg burde måske have set det komme, da min ryg altid har været lidt dum og ikke særlig stærk. Ikke alle gravide har  så ondt som mig, så nu må man endelig ikke lade sig skræmme!

Muligvis har det lidt at gøre med, at jeg ikke holder nok pauser og lægger mig ned midt på dagen og alt det der, man helst skal. Jeg har læst mange steder, at man helst skal tage en lur midt på dagen hver dag, men helt ærligt, hvis man bare arbejder noget der nærmer sig fuld tid, så skal man da have et ret fleksibelt arbejde for, at det kan lade sig gøre. På mit arbejde er der en sofa på gangen, men den kan jeg altså hverken sove eller hvile i. Højst holde en lille pause på vej ud til kopimaskinen.

Jeg har været øm i lænden i noget tid, men nu er det blevet meget slemt, ødelægger min nattesøvn og gør mig stort set ude af stand til at lave husligt arbejde - så gæt hvem der nu udfylder rollen som hjemmegående husfar...

Akademiker som jeg er, lavede jeg selvfølgelig lidt research for at sikre mig, at det bare var endnu et gravidsymptom i det efter sigende så besværlige tredje trimester. Men skæbnen ville det desværre sådan, at alle mine googlinger førte mig til artikler om, gys, bækkenløsning. Det er nok noget alle gravide frygter, måske især fordi det i rigtig mange tilfælde fører til sygemelding.

Efter at have vænnet og drejet mig 7. - 8.000 gange i nat og overvejet konsekvenserne, besluttede jeg mig til sidst for at få min læge involveret. Da jeg vågnede, følte jeg mig kortvarigt lidt pivet og skulle lige til bare at gå på arbejde, da jeg hørte min mors bekymrede stemme i baghovedet. Husk at passe på dig selv.

Når man efterhånden tit går og bekymrer sig for sit eget barn, kan man pludselig bedre forstå en mors bekymring. Så nu har jeg en akut lægetid i aften.

Hvis Google har ret, står den på sygemelding resten af tiden. Jeg håber på en lidt mildere straf (noget der indebærer massage?) men jeg skal nok love mig selv at gøre hvad lægen siger.


2 kommentarer:

Stine sagde ...

Jeg fik kun lidt ondt i lænden (de der tre steder hvor knoglerne sidder sammen), og kunne kun gå i ti minutter, men det var ikke slemt. Tror de fleste får lidt, men det er vist sjældent med en egentlig bækkenløsning.

Din læge er nok hurtig til at sygemelde dig. Når man er gravid er alt alvorligt og hvis du selv synes, at du skal sygemeldes, så bliver du det. Men er det så slemt? Så kan du rigtig få slappet af inden babyen kommer :)

Min mor var indlagt to måneder og blev sat igang tre uger før termin med min lillebror, pga bækkenløsning, så ja, det skal bare tages alvorligt!

Håber det hjælper at slappe meget af :)

The CityGirl sagde ...

Godt at du kommer til lægen - og krydser fingre for at det ikke er bækkenbundsløsning!

Giv lige en update, ikk? :-)