tirsdag den 6. november 2012

Fødselsdag-amok

Hej med jer. Min New York-guide tager sig stadig lige en kort pause, da jeg har haft travlt med at fejre min fødselsdag. Den rigtige dag er i dag, men i weekenden havde jeg gæster både lørdag og søndag. I går var jeg kort tilbage på min rigtige arbejde, hvilket var rart og trygt, men ikke så godt for min lænd, som efterhånden ikke rigtig kan håndtere noget som helst. Men det var slet ikke det det skulle handle om. Det skal selvfølgelig handle om min fødselsdag!


I lørdags havde jeg inviteret lidt veninder over til middag. Vi startede med vin og pistacienødder. Altså bortset fra dem af os, der startede med danskvand.


Mine søde veninder havde slået sig sammen og købt et king size supervaffeljern til mig. Der fulgte også et gavekort med på besøg og vaffelbagning, når baby er kommet. Ret perfekt! Og nu skal der laves virkelig mange vafler...


Pigerne havde bestilt avocadolagkage, så det fik de selvfølgelig. Jeg forsøgte mig frem med en blomst - men lagkagepyntning er måske ikke en af mine spidskompetencer.


Derfor blev søndagens lagkager ret simple i designet - men jeg skulle hilse fra den store familie og sige, at de var godt tilfredse med indholdet. Fra venstre: 1. Abrikosgrød, kagecreme og kakaoskum. 2. Banan, kagecreme og hakket orangechokolade (og flødeskum). 3. Avocadolagkage.


Jesper lavede en kick ass-varm kakao, som der heldigvis stadig er rester af.


I morges blev jeg vækket med blomster og en hjemmeskrevet sang, som indbefattede et gavekort på at spise på Måltid - en restaurant på toppen af Bispebjerg bakke, som vi tit har cyklet forbi.


Pakket ind i sangen var en fin gave, som indeholdte dette fantastiske porcelænsmumiur.


Kort efter kom mine forældre og bror forbi til vafler som helte-Jesper bagte (min lænd og jeg vil være ham evigt taknemmelig for alle de ting, han aflaster mig med i øjeblikket). Med sig havde min familie en minigave,  som vist i princippet er en ret stor gave. Uuh, der skal leges! Jeg er helt rundt på gulvet over at være så hip og med på noderne, at jeg ikke engang kunne få fat i et cover i dag, da det endnu ikke havde nået butikkerne.

Nu skal jeg lige have en lille lur, og så skal jeg i gang med luksus spaghetti med kødsovs til i aften, når min familie igen kommer forbi.

Luksus-fødselsdag :)

4 kommentarer:

Stine sagde ...

Ser ud som om du er god til at lave lagkager. Jeg kan ikke finde ud af det uden opskrift. Så det kunne du jo overveje at lægge ud :)

The CityGirl sagde ...

Forsinket tillykke med fødselsdagen! Godt at du er blevet fejret i alle ender og kanter :-)

Anne Mette sagde ...

Hov, er I flere veninder der er gravide på en gang? :)

Cecilie L. sagde ...

Stine - jeg skal forsøge, men så bliver jeg jo nødt til at afsløre, at jeg købte abrikosgrøden, lavede creme af pulver og brugte Nettos lagkagebunde... ;)

CityGirl - tusind tak!

AM - næh, desværre kun mig :)