torsdag den 29. november 2012

Snydejul


Så blev det jul i det lille hjem. Egentlig plejer jeg aldrig at pynte op før den 1. december, men på lørdag er jeg altså i Berlin for at besøge min veninde. Derfor besluttede vi os for, at julen starter i dag, undtagelsesvist. Vi var meget bekymrede for om vi mon havde nok julepynt, men det viste sig, sjovt nok, at vi havde både en julekasse og en en julekasse i kælderen.

Nu er der meget julet i lejligheden. Billedet viser det nok ikke så godt, men jeg er løbet tør for billedplads på Blogger! Så det blev kun til et lavkvalitetsbillede fra iPad'en. Nu skal jeg lige overveje, hvordan jeg skal forholde mig til hele pladssituationen. Jeg har ikke rigtig lyst til at slette gamle blogindlæg, så det bliver nok noget med at betale for mere plads. Så nu må I til at trykke på de reklamer! Jeg får først udbetalt noget, når jeg har tjent 600 kr., og jeg kan godt afsløre, at der er lidt vej endnu...

Nu vil jeg pakke mit fineste og varmeste ventetøj, så jeg er klar til en weekend i jule-Berlin. Min veninde har lavet research og fundet de bedste julemarkeder og restauranter, så jeg satser på, at vi får en rigtig hyggelig tur. Vi bliver fem piger, så det er ren før-baby-venindekvalitetstid. Jeg glæder mig!

2 kommentarer:

Juliette sagde ...

Glædelig 1. søndag i advent! :)

Jeg har overhovedet ikke ret til det, men blander mig lige i det dér med Blogger & billeder. Har personligt en blokering i browseren, der befrier mig for uskønne reklamer i vid udstrækning, også dem på blogs. Og jeg kommer ikke til at klikke på den slags frivilligt. Foreslår derfor forsigtigt og kun ment som en hjælpende hånd ...

1. Et nyt domæne, enten på Blogger eller helt dit eget, som du dermed råder 100% over. Hvis du allierer dig med en nørd kan du får domæne + serverplads til ingen penge, vi snakker 50-100 kroner årligt.

2. Eventuel eksport af gamle indlæg til nyt domæne, hvis du har din nuværende blogplacering kær. En slags arkivsystem, så du bevarer dine tidligere skriblerier, men samtidig frigør plads på nuværende domæne. Jeg ved, at Blogger tilbyder (eller i hvert fald har tilbudt) noget sådant og rent teknisk er der intet til hinder for at flytte indhold fra bloggen - det skulle lige være Bloggers inkompetence eller manglende villighed. Men en nørd kan igen være dig behjælpelig - dem må der fortsat findes nogle af på KUA :)

Cecilie L. sagde ...

Hej og tak for dine råd :) Jeg har selv overvejet begge dele, men for ganske få penge kan jeg få opgraderet til ret meget mere plads hos Google, og det kan jeg bruge til mange ting, også udover min blog.

Jeg er selv lidt nørdet (mine tidligere blogs skrev jeg selv koden til og havde eget domæne osv.) og kunne nok godt også få nogle til at hjælpe mig med begge dele, men det kommer til at give mig en masse besvær. Jeg ved af erfaring, at besvær = sjældne bloggerier. Altså for mit vedkommende, andre synes sikkert bare det er sjovt! Men derfor bruger jeg Blogger, som er det system, jeg har fundet nemmest og bedst indtil videre :) derfor synes jeg også det er i orden, at de kræver lidt småpenge for besværet...

Men jeg håber nu stadig, at nogle ikke har adblocker, så de ser og evt. klikker på reklamer. Men det kan man jo diskutere i år og dag... ;)