lørdag den 7. april 2012

Efterlysning: Kongeligt porcelæn

Jeg vil i dag prøve at bruge nettets sociale værktøjer til en ny ting: At få fat på flere af mine yndlingstallerkner. Jeg arvede tre af dem, da min moster flyttede til USA for mange år siden. Jeg er virkelig glad for dem, så glad, at jeg bliver i godt humør hver gang jeg bruger dem. Desværre er en af dem netop smadret. Den kan heldigvis limes sammen igen, men jeg besluttede mig for at bruge lejligheden til at søge efter flere af dem.

Jeg kan ikke finde dem på nettet og har ikke set dem på nogle af de utallige loppemarkeder jeg hver sommer er på. Men jeg har set elementer fra et lignende stel på nettet - her står der at stellet skulle hedde Søholm og være hotelporcelæn. Jeg finder dog ikke frem til noget lignende, når jeg søger på Søholm, så jeg er ikke sikker på, at det er rigtigt.

På mine tallerkner står der Royal Copenhagen i bunden, og så jeg er ret sikker på, at det er jernporcelæn. Der står ikke på dem hvad stellet hedder, så det ved jeg ikke.

Ved du hvad stellet hedder? Har du set det andre steder? Har du en bedstemor, en tante, en bekendt, der måske har nogle liggende på loftet? Så vil jeg meget gerne høre fra dig!

Mine tallerkner er for øvrigt i frokoststørrelse og måler 21 cm i diameter.






Det ville være en kæmpe hjælp, hvis I vil spørge omkring jer - på forhånd tusind tak!

2 kommentarer:

Fez sagde ...

Skriv en mail til royal copenhagen og spørg.

Lars sagde ...

Har lidt hvis det er.