tirsdag den 22. september 2009

You've got mail!

Jeg er syg og ynkelig for ligesom at fejre efteråret med manér, og derfor besluttede jeg mig for at dedikere aftenen til mig selv. Jeg brugte det meste af eftermiddagen på at købe ind og lade gryderetten stå og simre på komfuret. Derefter kom grovbrødshvidløgflutene i ovnen og You've got mail kom i dvdafspilleren.

You've got mail er min absolutte yndlingsfilm. Det kan godt være, at jeg er en intellektuel litteraturstuderende, men jeg er altså en sucker for romantiske komedier og især den her. Jeg har set den en milliard gange lige siden den kom i de danske biografer for rigtig mange år siden. Og spøjst nok har mit liv siden da taget form med inspiration fra denne film. Til de uindviede handler YGM om en lille børneboghandler og en stor discountboghandler - samt to mennesker, der forelsker sig over internettet.

Filmens tema er bøger og bogbranchen, hvilket i høj grad også spiller en stor rolle i mit liv. Det kan jeg se bare ved at kigge lidt rundt i min lejlighed, der er fyldt med bøger alle steder. Lige fra stopfyldte bogkasser til bunker af halvlæste bøger ved min seng til et obligatorisk spot med kogebøger i køkkenet. Derudover studerer jeg dansk og engelsk litteratur på uni - og ja, ligesom mine mange medstuderende pønser jeg også på at skrive det kommende årtis store bestseller. En boghandler har jeg endnu ikke haft fornøjelsen af at arbejde i, men stemningen fra The shop around the corner fra YGM kan jeg genkende fra Gyngehesten i Hellerup, hvor jeg tilbragte mit første halve sabbatår med at sælge bamser og børnetøj.

Og så har jeg vist også en dunkel fortid med alt for meget netdating... men det er anden historie.

Ingen kommentarer: