tirsdag den 5. februar 2013

Bonustid


Så kom terminsdagen, blev lidt og gik igen. Det var i søndags. Der er stadig ikke kommet nogen baby. Min jordemodertante siger, at førstefødende gennemsnitligt føder fire dage efter terminen, så jeg kan godt forstå, hvis baby ikke føler noget forventningspres endnu.

Så de her dage kan jo faktisk godt betragtes som bonustid. Jeg er lidt utålmodig, men det er egentlig ikke så slemt. Jeg hækler på livet løs, går nogle ture, drikker kaffe på café, har besøg, snakker i telefon og passer mine krydderurter i vindueskarmen.

Det besværlige er, at jeg hver aften får plukkeveer så slemme, at de for en nybegynder sagtens kunne føles som begyndende almindelige veer. Det er dog bare snydeveer indtil videre, for de går i sig selv igen så snart jeg panisk begynder at pakke de sidste ting til hospitalet, stresshvile mig og ikke mindst smitte Jesper med stemningen.

I dag har jeg brugt noget af bonustiden på at oprette en hækleblog, så denne blog ikke behøver blive spammet med hækling, og så er det også motiverende at få lov til at blære sig lidt med sine produktioner. Til jer, der godt gider se på hækling, kan I følge med her. Jeg pønser på at lave begynderguide derinde, måske i hvert fald med nogle gode links til hjælpesider og de råd, jeg ville ønske jeg selv havde fået, da jeg startede. Jeg synes nemlig hækling er cool og fortjener meget mere street cred.

2 kommentarer:

Stine sagde ...

Rigtige veer gør ondt på en anden måde end plukveer. Rigtige veer er ligesom menstruationssmerter mens plukveer er som en krampe i maven. Sådan synes jeg i hvert fald det var. Måske kan det berolige dig lidt, når du får de plukveer :)
Den første time med veer var jeg i tvivl, om det var det, fordi det bare vare en lille bitte menstruationssmerteagtig smerte. Men de bliver hurtigt noget kraftigere!

Kigger ind på din hækleblog nu ;)

Cecilie L. sagde ...

Jeg synes det gør ondt på alle mulige forskellige måder, så det er meget svært at vurdere hvad der er hvad... men jeg er jo nok ikke i tvivl så snart de går rigtig i gang!