fredag den 21. december 2012

Spark og nys ved juletid

Jeg nåede vist lige at skrive, at jeg ikke gad være syg mere i december i sidste blogpost. Det fik jeg så ikke lov til at bestemme. Jeg tror ikke helt jeg har fået spist nok vitaminrigt til både mig og baby - i hvert fald er en af os gået helt ned med dobbelt op på forkølelse. (Og baby sparker raskt og friskt, så guess who...) Den ene forkølelse nåede knap nok at slutte, før den anden tog over med dobbelt kraft. I onsdags gik jeg på barsel, og jeg ville gerne lige nå de sidste ting på mit arbejde, så jeg tog på arbejde mandag, tirsdag og onsdag medbringende et stort arsenal af kleenex, halls og strepsil. Jeg overvejede lige om det var strengt at smitte de andre, men det viste sig, at alle på kontoret var syge og enten hostende eller sengeliggende. Jeg vil dog mene, at min dødshoste trumfede de andres.

I går og i dag har jeg forsøgt at slappe af, så jeg kunne blive rask, men det går slet ikke så hurtigt som jeg gerne vil have det til. Jeg har fået overstået de fleste julegaver, selvom jeg måtte sende verdens mest heltemodige kæreste (min) ud efter nogle af dem. I et anfald af rastløshed fik vi endda ordnet babyhjørnet i soveværelset (hængt det populære væghængte Brio-puslebord op, som jeg, den trendy mor, fandt meget billigt på Den Blå Avis), så vi kun mangler vuggen, og så er vi bare helt klar til den baby. Som i øvrigt snart har mere tøj end sin far (der er lidt længere op til mor). Jeg kunne næsten ikke lukke den lille kommode, som nu er blevet hendes. (Farvel til organiseret opbevaring af alle mine dulleting - åh, det er så hårdt at være voksen og ansvarlig forælder!) Men man skal vist ikke brokke sig. Vi har købt lidt tøj selv, men ellers er der blevet strikket, fundet tøj frem fra gemmerne og shoppet nyt tøj fra alle sider af.

Det her er dog vores egne fund fra Sverigesturen:


Og ja, selvfølgelig skal hun have en bil. Og dukker. Og værktøj. Og så videre. Der skal være lidt at vælge i mellem :)

Nå. I morgen! I morgen er dagen, hvor jeg endelig bliver rask og hvor jeg endelig kan nyde den opgave- og arbejdefri jul. Jeg tror lige jeg prøver endnu et af de gode, gammeldags kamilledampbade, og så på hovedet i seng med mig og baby :)

7 kommentarer:

The CityGirl sagde ...

Ej, du skal da så meget være rask! Det der er jo tarveligt ;-)
Men hvis baby og du kan det, så kan jeg virkelig anbefale at køre en hel del hvidløg og ingefær. Det fik kureret min sidste forkølelse/influenza absurd hurtigt! Jeg proppede det bare i smoothie og kørte det (meget hurtigt) ned.

Cecilie L. sagde ...

Gravide må ikke få for meget ingefær, men jeg har gjort en undtagelse nu og puttet det i kamilleteen :) Håber det virker!

Stine sagde ...

Nuttede bukser :)

Stine sagde ...

Hov, og god bedring også ;)

Bitten sagde ...

Så søde køb!
Håber du har det meget bedre nu :)

Får man ikke billeder at se af babyens værelse/hjørne?

Anne sagde ...

Tak, jeg synes også det var nogle ret nuttede ting :)

Der er stadig ret rodet i babyhjørnet, men når der kommer mere styr på det, skal jeg nok tage billeder :)

Anne sagde ...

Ps. Jeg skriver fra min mors konto, men det er mig, Cecilie :)