søndag den 7. august 2011

Siena - inspiration til København

Efter et par dage i Firenze tog vi til Siena - en middelalderby en time uden for Firenze. Her var vi en enkelt overnatning.
Sienas rådhus har inspireret til Københavns rådhus.

Man begynder nærmest at vænne sig til, at alle kirker er sindsygt flotte.

Siena er meget ældre end Firenze - og derfor også mere middelalder i byggestilen. (Så fagligt kan jeg forklare det... hvis jeg begynder at kaste med årstal, er de jo nok bare forkerte.)

Her var der så også ret smukt. De havde formået at proppe ret mange store, flotte bygninger ind på ret lidt plads.

Jeg kunne godt lide byens gadelamper. Festlige, ik'?

Ih, bare så italiensk :)

Selv mønttelefonerne var flotte!

Mens Firenze er flottest oppefra, skal Siena ses nedefra. Åbenbart.
God mad, flotte bygninger, alt for mange danskere. Det var Siena for mig. Jeg tror vi skulle have haft et kort med, for der er rygter om både en have med vilde dyr i og en meget smuk dal.

Ingen kommentarer: