søndag den 10. juni 2012

Min kæmpestore cykelkurv



Når jeg cykler i København, sker det nogengange, at folk (både fremmede og venner) siger "Hold kæft, en stor cykelkurv". Og så kan man jo kun svare "jah, det er jo rigtigt". Når man lægger det sammen med, at det søgeord, der oftest leder folk til min blog er "cykelkurv", ved man, at det er tid til at blogge om sin cykelkurv.

Sidste sommer købte jeg en cykel med lad, fordi den gamle blev stjålet og jeg ville gerne kunne transportere lidt mere end en dametaske på min cykel. Cykelhandleren lovede mig, at sådan en kurv, der passede til ikke kunne koste mere end et par hundrede. Det var løgn - medmindre han mente euro. Kurven koster nemlig 700 kr. Så jeg måtte vente til jul, så jeg kunne ønske mig den. Og da blev min cykel endelig komplet! Jeg kan nu transportere alt muligt gejl - fx to fyldte indkøbsposer. Det er noget nær perfekt. (Men det kræver en god balancesans, som jeg nok må indrømme, at hr. cykel her ikke har. Vi vælter tit med indhold i kurven. Dog uden mig på cyklen - jeg har nemlig balancesans!)

Cyklen er en Batavus og fra Urania Cykler på Gl. Kongevej. Den kostede 3400 kr. inkl. lygter og lad. Jeg tror det var et tilbud, og jeg måtte minde dem om ekstraudstyret, så de ikke snød mig, de banditter.

Kurven er fra en cykelhandler på Blågårdsgade, som jeg ikke ved hvad hedder. Den ligger næsten helt oppe ved Nørrebrogade, på et hjørne. Jeg er ikke sikker på, at de har dem længere, i hvert fald ikke i vinduet. Men måske ved de hvor de kan købes.

Ingen kommentarer: