onsdag den 4. januar 2012

På virtuelt loppemarked

I dag er jeg startet læsningen til min fonetik-eksamen, og hele dagen på læsesalen sad jeg slet ikke og tænkte "og så er den her konsonant altså frikativ", men nærmere "Ikea, Ikea, Ikea... og skal jeg have kødboller eller kylling til mine pommes frittes med flødesovs?" det meste af tiden. Det er faktisk første Ikea-tur siden flytningen, og jeg bliver til et 7-årigt barn hver gang. Jeg eeelsker Ikea, jeg elsker deres dårlige kantinemad og jeg vil have alt det jeg ikke må få/har råd til/har plads til/kan bære selv.

Denne gang bestod den obligatoriske slut-skuffelse i, at vi ikke kunne bære alt det vi gerne ville have. Som de super-planlæggere vi jo er, havde vi slet ikke overvejet, at vi ikke kunne have et tv-bord, en skoreol, cd-opbevaring, et natbord og et par småting i bussen hjem. Måske tænkte vi bare, at vores lejlighed jo er lille og i forvejen proppet til renden, så vi kunne jo kun købe små ting. Meeeen små tunge ting, åbenbart.

Derfor købte vi natbordet og de obligatoriske batterier og el-pærer og satte os på 150'eren hjem. Så voksne som vi jo er.

På vejen hjem snakkede vi om, at det måske også var federe ikke at købe ALT det vi mangler i Ikea. Men måske hellere vente til loppemarkedsæsonen og få købt noget flot, gammelt og billigt.

Og så var det, at jeg kom til at lave søgningen "retro" på den blå avis. Og se lige her! Det er jo fantastisk! Det tog lige mange af mine loppemarked-abstinenser:
I Søborg sælger en gammel frisørsalon ud af sine møbler. http://www.dba.dk/retro-frisoersalon/id-79684490/
Ovenstående kalender er der måske nogle mænd, der godt må få for deres koner... bare fordi den er så retro-sej! http://www.dba.dk/kalender-retro-vintage-f/id-79694859/
Her kan man gå amok i retro-stentøj - her er vist stort set et helt stel! http://www.dba.dk/keramik-tue-poulsen-keramik/id-79700474/

Er man lidt kreativ, kan man sy alt i retromønstre... http://www.dba.dk/stof-retro-stof-pakke-i/id-79752325/

Men jeg fandt ikke de hylder, jeg ledte efter. Så må jeg nok alligevel finde mig et loppemarked eller to, så snart jeg får tid til den slags igen.

Ingen kommentarer: