torsdag den 28. april 2011

Fremtidsland er kompromisland

I dag skal jeg først møde kl. 11 (og endda bare til massage, aaah...) så jeg spiser sen morgenmad. Det er sådan noget man kan, når man er studerende - og også når man er gymnasielærer! Man har nemlig et meget fleksibelt skema, fordi man bruger lige så lang tid på forberedelse som på undervisning - og endnu mere, når man også skal rette opgaver, og det skal man jo fx i Dansk og Engelsk. Det betyder selvfølgelig, at man også nogle gange bruger hele sin weekend på opgaver, men det kender man vist ret godt til, når man er studerende...

I skrev nogle rigtig fine kommentarer til mit forrige panik-indlæg - superdejligt! Jeg synes I har helt ret i, at det er er nødvendigt at gå på kompromis og at vejen til drømmejobbet måske ikke er så nem som man gerne ville. Men sådan er livet jo! Det vigtigste er, at jeg bliver en god lærer og at jeg nyder hvad jeg laver - det meste af tiden. Det skal man bare lige huske :) og måske er det ikke så slemt at tage uden for byen for at gå på arbejde. Boligerne er jo også billigere uden for byen, men det er et helt andet kompromis, som jeg også lige skal vænne mig til.

Og hey, ved I hvad? Jeg har allerede 4 modulers undervisningserfaring fra min praktik :D (samt hele didaktikfaget, som ligger til baggrund for praktikken) måske det kommer mig til gode.

I dag skal jeg, udover massage, til undervisning og bagefter hjem og skrive min praktikrapport ind. Jeg skrev den nemlig i hånden nede i min gård forleden dag - det var simpelthen for godt vejr til at sidde inde ved computeren!

2 kommentarer:

Janne B.T. sagde ...

Det er godt at høre, at du har overvejet det lidt. Du lyder ikke lige så nervøs længere! Og det med boligen er altså et stort plus. Som regel mere plads for færre penge!

Nyd massagen, så vil jeg misunde dig i mens ;)

Cecilie L. sagde ...

Det gjorde jeg, tak! ;)